Blogger Layouts

Sunday, January 13, 2013

Tak best tau dak



Assalamualaikum..

Tajuk entry macam marah sangat. Tak. Bukan marah . Tapi nak berletiaq sikit-sikit ja dalam belog sendiri. 

Statement yang acapkali didengar.

1. Eh kakak, dah besaq nooo...Sekolah lagi ka?
2. Laaa besaq dah anak kaknah yang ni, sekolah tingkatan berapa?
3. Ooo cuti sem ka la ni..bila nak habis mengaji?

Statement macam di atas ni bukan satu lagi benda yang best nak dengar buat masa sekarang . Saya dah lama tinggal sekolah wahai tuan / puan yang dihormati lagi dikagumi..10 tahun sudah saya tinggalkan sekolah. Ya memang saya boleh terima kalau masa saya umur 21-25, orang cakap macam tu kat saya. Okey, memang seronok habis la masa tu bila dengar. Lagi rasa seronok kalau time tu Nini ada sekali. Pergh rasa macam muda sungguh. Hihi. Kalau Nini ada, then dia dengar tapi dia akan buat pekak macam tak da perasaan. Jeles la tu.

Pernah sekali masa tu dalam ambulans, kes teman pidot yang duk sakit time tu, brader ambulans tu tanya, ni sapa?abang adik ka?Saya terkedu. Eh dak dak..Ni adik laki saya. Aku adik kepada pidot?Pidot abang aku?ohmaigod tua nya ang pidot ahhaha.

Tak lama lagi saya akan menjejaki usia 27 tahun wahai sedara-sedara jauh ku, teman-teman mak ayah ku..

Jadi ibu-ibu bapak-bapak, siapa yang punya anak bilang aku..aku yang sedang malu..sama teman-temanku..kerna cuma diriku...ok sambung sendiri lagu Cari Jodoh by Wali band.

Macam mana saya nak kawen kalau semua orang yang saya jarang atau tak pernah jumpa tapi bila kenal macam kalau pergi kenduri, pergi rumah sapa-sapa,akan tanya adik ni sekolah lagi ka?alahai.. hancus hati den..muda sangat ka aku ni ka muka macam budak-budak ka?hoiiiiiiiiii stress la. Tapi adakalanya bagus jugak daripada orang asyik tanya bila nak kawen?bila nak kawen?hehe.

sekian dari kakak yang nak mencecah umoq 27 tahun.

aQma

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...