Blogger Layouts

Tuesday, January 1, 2013

WELCOME 2013~


 Assalamualaikum..

 Bye bye 2012, WELCOME 2013.

Terima kasih 2012 kerana "aku" bisa melaluinya walau payah walau getir. Hendak melangkah terasa nak rebah, tapi "aku" tetap cuba! 2012 antara tahun yang buat "aku" makin kenal siapa diriku, bukan maksudnya "aku" tak sedar siapa diriku sebenar selama ni, tapi kenangan yang ada sepanjang 2012 banyak mengajar "aku" erti ketabahan, kesabaran, penghargaan dan rasa bersyukur dengan apa yang telah dimiliki.Belajar melupakan, belajar menerima kenyataan, paling penting belajar menerima qada dan qadar yang Allah tetapkan. Siapalah "aku" untuk melawan apa yang tertulis,menidakkan kebenaran bahawa segala yang "aku" pernah miliki sebelum ini hanyalah sementara,bukan milikku selamanya. "Aku" bangkit dari kegagalan, "aku" cuba tidak meletakkan harapan atau bergantung pada insan bergelar manusia, pengharapan ku hanyalah pada Allah swt!Masih terngiang-ngiang di telinga, pesan ibuku masa awal tahun 2012, lupakan saja insan tersebut, fokus pada kerjaya..Ya, pesan ibu tu mungkin antara salah satu ilham dari Allah bahawa perjalanan hidup ni bukan terhenti apabila kita gagal dalam bercinta!So, 2012 antara tahun yang membuatkan diriku belajar supaya lebih berdikari. Dan terima kasih 2012 untuk segala kenangan yang ada, semuanya manis belaka apabila "aku" hanya bergantung pada Allah swt, jadi yang baik-baik itu kan datang dari Allah =)

Fuh, intro untuk entry 2013 bahasa sastera pulak ya..marilah kembali kepada bahasa diri "saya" supaya lebih dekat dengan pembaca..hahahaha..Apa azam tahun baru?mungkin yang tak tercapai di tahun lepas, jadi marilah lanjutkan untuk 2013 pula..2013 usia makin bertambah, jadi bagaimana pula dengan amalan?fuhhh..harap makin lebih baik dari sebelum ni sebab masih banyak kekurangan yang saya perlu perbaiki..

Saya adaaaaaaa banyaaaaaaak bendaaaaaa nak capaaaaaai terutamaaaaaa nak bagi mak ayah saya berbangga dengan saya dan saya nak buktikan yang saya boleh!.Umpama slogan, Anda Mampu Mengubahnya!hahaha..Saya merancang, Allah juga merancang, dan saya kena berusaha lebih kuat lagi, caiyok caiyok aQma!

 Moga 2013 adalah lebih baik lagi..Aamiin =)





Adik di sebelah kanan, kakak di sebelah kiri, adik lahir 27 April, kakak 28 April, jadi kakak sentiasa nampak muda macam adik walaupun beza umur 14 tahun ahahahhahaha.,Eh eh sentiasa awet muda tu pun antara azam jugak tu hehe...


 k daaaaaaaaaaaaaaaaa




aQma

4 comments:

Syuhada Hassan said...

smoga 2013 kehidupan kita penuh barakah~Allah humma aamin :)

Anonymous said...

selamat tahun baru 2013 utk aqma.lupakan segala masalah 2012, Insyaallah sesuatu yang berlaku ada hikmahnya.yang penting sabar menghadapi segalanya...

Anonymous said...

untuk tahun 2013 ini rajin-rajinlah undate blog 'UkhuWah Itu iNDah'. ada masa saya akan buka blog aqma lagipun saya suka dengan nama blog aqma,okey...

aQma said...

* syu ~ aamiin..moga dalam redhaNya dan lebih baik dari sbelum ni...

* Anonymous ~ salam ukhuwah..terima kasih atas perhatian yg diberikan utk blog yang tak seberapa ni, sekadar suka-suka menulis =) anyway thanks ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...