Blogger Layouts

Wednesday, February 6, 2013

Kau..


 Assalamualaikum..

Hari ni kau gembira, esok belum tentu lagi momentum gembira kekal sama..Hari ni kau bersedih, tetaplah jangan lupa, kau masih punya Allah bersama..Waktu kau gembira, apa Allah tetap ada dalam fikiranmu ?Syukurilah apa saja rasa yang kau rasa..Bahasa puisi bukan sastera bak hikayat merong mahawangsa, hanya sekadar berbahasa untuk mengubah cara dalam penulisan di alam maya. 

Hari ni kau sihat, esok belum tentu kesihatanmu tetap di paras yang sama..Denyutan jantungmu pasti berubah kala kau terkejut nampak beruk atau hantu?okay lawak la sangat.. Apa yang perlu kau ingat, tubuhmu, semuanya milik Allah, jadi jagalah ia, syukurilah apa yang kau ada..andainya kau sedang menanggung derita sakit yang tiada sembuhnya, maka bersabarlah, Allah sebaik-baik penolong dan Allah Maha Penyembuh..

Hari ni kau berjalan megah seantero dunia, tapi ingatlah, duniamu, bumi yang sedang kau pijak ini berpusing, bulat seperti roda..jadi jangan lupa kata-kata semangat, what goes around comes around.. Kala kau berjalan tak pandang ke bawah, hidung terpacak menongkah langit, jangan lupa takut-takut esok kau pula terpaksa berjalan dipapah manusia.

Hari ni kau megah memandang dan bercerita buruk mengenai manusia lain, jangan lupa, satu jari yang menuding, lagi empat baikkk punya menghala ke arahmu.. Jadi jangan suka mengata yang buruk-buruk kepada orang, selidiklah dirimu dahulu sebaik-baiknya sebelum esok kau terpijak tahi sendiri.

Esok, lusa dan seterusnya belum tentu ada untukmu, maka syukurilah apa yang kau miliki pada hari ini.Cukuplah Allah untukmu, maka redhalah segala kesedihan,kekurangan yang  kau rasai. Hidup takkan sunyi dari masalah ataupun ujian. Allah pasti bersama orang-orang yang sabar.


Aqma.
12.25pm





aQma

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...