Blogger Layouts

Thursday, January 10, 2013

Terapi terbaik ~


 Assalamualaikum!

Hai my blog reader. I'm on leave today..tapi cuti yang stay kat rumah je.. simpati tak?takda vacation, short or long vacation bagai sebab saya hanya duduk rumah tapi saya rasa heaven saaaaangaaaaaat bila dapat rest otak tanpa ada gangguan . Huahahaha (gelak jahat). Okay hari ni saya cuti sebab nak menghabiskan annual leave tahun lepas yang ada.

Cuti saya ni memang saya tunggu time saja nak betol-btol cuti, hurm rasa macam ayat serupa orang tunggu time nak bersalin pulak ye hehe..Ops bukan, tunggu time yang sesuai nak cuti sebab saya takkan puas hati kalau ada benda yang tak siap di opis nuuu.. Memang saya cenggini pun, suka memikiaq kalau sesuatu benda tu datang dari saya tapi saya tak berjaya menyempurnakannya. Cewah bajet buat kerja sempurna la sangat kan..Bukan macam tu. Saya harap saya tak menyusahkan sapa-sapa la if saya tengah bercuti.Thats all guys!

Terapi terbaik kala bercuti dan stay di rumah adalah memasak. ikut mood dan selalunya kadangkala saja memasak hahaha Okay memang memasak ni kalau tak pandai mana pun kena cuba juga dan perlu yakin diri. Pastu perlu kreatif. Semua orang pandai masak, dan takda istilah tak tau masak tapi kalau pemalas masak, ha yang tu memang ada istilah pun dan selalu guna ayat ish taktau masak la, sebenarnya kita pemalas huhu. Okei bab pemalas masak tu memang saya paham sangatla sebab saya pun pemalas. hehe. Kalau kita tak pandai masak kita boleh belajar kan..okei dah banyak mengarut. Masak sekali sekala pun dah nak membebel saya ni huahaha.Bukan camtu point saya, sebenarnya nak bagi semangat supaya lebih rajin memasak. Ok positive thinking =)

Ok here presenting uols...



Walaupun simple iaitu hanya ayam masak merah dan telor dadar yang serabut tapi yang penting kita boleh melakukannya sampai abis dan jangan malas. Hahaha poyo gila.Hurm kalau weekend selalu ada masterchef di rumah dan selalunya saya  hanya jadi juri *ni ayat orang pemalas masak* . Ok daa!Nak pegi relaks ni...weehuuuu




aQma

3 comments:

Anonymous said...

salam aqma...walaupun tak pandai masak tapi dngn kerajinan & usaha, Insyaallah akn jadi seorang y pandai masak.

Anonymous said...

seseorang suami tak kisah klu isteri tak pandai masak tapi si suami tak suka jika isteri malas masak. so masak la ap2 pn asalkn suami dpt mkan air tngan isteri tercinta...

aQma said...

btoiiiii tuu...setuju!hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...