Blogger Layouts

Friday, August 5, 2011

tolong pergi jauh2 boleh?

ya Allah,
kenapa perlu ada rasa cemburu..
sedangkan dia bukanlah siapa2 dalam hidupku..
cuma sahabat..cuma teman rapat..
tetapi kenapa perlu aku cemburu ya Allah?????

ya Allah,
jauhkanlah perasaan itu ya Allah..
aku bahagia apabila dia bahagia..
dia berhak untuk bersama orang lain juga...
janganlah ada perasaan lain selain kasih dan rahmatMu terhadap ukhuwah yang terjalin ini ya Allah..

ya Allah,
engkau peliharalah dia baik2..sahabatku, teman rapatku..
walau dia pernah buat aku bersedih dengan kata2nya..
tetapi aku bersyukur kerna aku masih mampu memaafkan khilafnya..

ya Allah,
andai kata aku pernah membuat hatinya terluka tanpa aku sedar,
maafkanlah aku ya Allah..=(

ya Allah,
lindungilah ukhuwah yang terbina....
jauhkanlah daku daripada rasa cemburu dan sedih ini...
pergilah jauh2 wahai cemburuuuuuuuuuuuuuuuu.......

amin~~

Doa jauh kan hati dari hasad dengki~


"Wahai Tuhan kami ! Ampunkanlah dosa kami dan dosa saudara-saudara kami yang mendahului kami dalam iman dan janganlah Engkau jadikan dalam hati perasaan hasad dengki dan dendam terhadap orang-orang yang beriman. Wahai Tuhan Kami ! Sesungguhnya Engkau amat melimpah belas kasihan dan rahmatMu! "

Amin =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...