Blogger Layouts

Monday, August 8, 2011

atas nama ukhuwah ~

as salam..

semalam besday ayah..hepi besday ayah =)..moga dikurniakan kesihatan yang baik, dipanjangkan usia, hidup bahagia di samping keluarga tercinta....semalam sambut besday ayah masa berbuka puasa dengan saya hanya beli kek oreo saja....takpa kan ayah??????wuuuuuuuuuuuuuuu....

petang semalam jugak my lovely cousin tiba2 call....lama gila tak jumpa beliau!~ rindu!~~~~ terkejut jugak sebab call... selalu sms ja.....tapi rupanya nak share something.....yes it's all about HIM....him means here someone that she fell in love..okei memang grammar ke laut.. saya tak pandai spiking macam beliau hahaha...terpengaruh pulak dengan beliau hihi...sebab dengar dia spiking best!~ alahai kezenku yang bijak, bertuahnya kalau dapat bakal SEPUPU IPAR yang bijak itu jugak....dia call sebab nak tanya pendapat.....saya tau jalan yang dia nak tempuh untuk sayang that guy sangat mencabar....bayangkan that guy pernah kapel 8 tahun, at last kecundang.....frust kekasih yang dipuja sekian lama kawen dengan orang lain..and sekarang my kezen telah terjatuh hati kat that guy....kesian jugak.....kesian sebab that guy nampak macam masih takmau terima sapa2...ntahla....kalau jodoh awak dengan dia, insyaAllah, susah macamna sekalipun, berapa banyak halangan pun, awak tetap dengan dia..=) kalau dia bukan untuk awak, just let it go..biarkan ia berlalu.....

tengah malam semalam jugak, dah tido time tue..jiran saya tiba2 call...suara dia dalam ketakutan.. dia mengadu abang dia mengamuk..abang kandung beliau..dia takut dia and her baby jadi apa2..laki dia takda kat rumah time tu..kesian giler..sebab abang dia nak pukul family dia..nasib dia sempat duk dalam bilik dengan baby...ya Allah saya pun takut jadi apa2 kat family dia..dia nangis time tu..ya Allah kesiannya...nak salahkan abang dia 100 % memang takleh..saya tau abang dia ada mental problem..jiran2 sebelum ni pun ada cakap..saya tak sangka sangat2..sebab tengok dia sihat ja selama ni!!! dia government servant..his wife plak teacher..dugaan datang tak kira untuk siapa kan....ya Allah selamatkan family depa..kesian jugak kat anak n bini abang dia..hurm..

semalam ada kisah suka dan duka..harini bagaimana pula?kita tak minta untuk jadi sedih..kita tak minta untuk jadi takut..tapi Allah sedang menguji kita...saya berdoa semoga orang yang dekat dengan saya sentiasa berada dalam jagaan Allah swt..saya berdoa moga orang yang sentiasa mengharapkan sesuatu dari saya yang mana saya pastinya tak mampu tolong dari segi tenaga, tapi nasihat semata2, moga Allah permudahkan segala urusan mereka....saya berdoa mereka dilimpahi kebahagiaan dunia dan akhirat..saya yakin orang yang membaca tulisan saya akan turut berdoa untuk mereka..amin...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...