Blogger Layouts

Saturday, February 26, 2011

inner beauty...

semua orang kat dunia ni cantik..tapi selalunya kita akan melihat cantik d luar lagi banyak dari cantik di dalam..bunyi macam nak bagi pening..ke dah pening baca mukadimah entry ni??huhu..

ok tak la..sebenarnya saya just nak merepek apa yg saya rasa..saya suka berkenalan..n saya suka mengkaji lalu berfikir..tambah2 bila jumpa orang yg cantik2 ni..saya suka tengok cara mereka..saya suka nak berbual denagn mereka..eh bukan lesbian ek...tapi sebab saya nak kaji eh btol ke orang kata muka cantik ni tapi perangai huduh!~~

ok..hasil pemerhatian saya, saya jumpa ramai orang yg cantik2,ada sesetengah jela ek perangai macam tu..tak suma..sebab kadang2 saya melihat yg cantik tu dari mata hati..dia biasa je..tapi bila dah kenal rapat dengan dia,dia baik pulak dgn kita,saya akan cakap dia tu cantik..yes!~inner beauty...

bila dalaman cantik,otometik dia akan jadi cantik..kadang2 jeles tengok kulit dia tu cantik gila..tapi pernah ka kita nak jeles dengan org yang rajin buat solat sunat ke,rajin p masjid ke..penah tak jeles sebab dia lagi rapat dgn Allah..kita ni asyik nak cantik depan manusia..tapi depan Allah??entahla..tiba2 rasa kerdil plak..hati banyak dah titik2 hitam..dulu selalu terpkir ustazah sek ren cakap, sekali kita buat jahat,akan ada la satu noda hitam kt hati kita..pastu takut nak buat dosa..bila dah selalu buat jahat,hati pun keseluruhan hitam..lalu jadi la orang yg jahat..nauzubillah..bila hati tak bersih,timbullah segala sifat mazmumah..lalu syaitan pun cakap..eh geng aku ni...muahahha..marilah geng kita buat jahat!!!!(please blah la wahai setan)

huhu...tak mau la jadi jahat..nanti wajah tak cantik..nak hati yang bersih..baru kecantikan itu benar2 terserlah..tapi kita sebagai manusia memang tak terlepas dari buat silap..pndai2 la jaga diri..jaga hati..supaya kita sentiasa cantik..yg penting kecantikan dalaman..sebab Allah tak memandang rupa...

tapi biasalah kadang2 kita nak juga cantik macam orang tu,macam orang ni..bila tak cantik,compare dengan orang yg cntik plak time tu,terus down..hei benci tau bila ada perasaan down tu..

so from now onwards,please take gud care of our heart,so that we can be beauty like heliza helmi,or siti nurhaliza..apekah???huhuu...

berdoalah supaya hati kita sentiasa cantik,bersih..insyaAllah kita akan selalu cntik d mata orang lain jua..amin...tapi kena jagalah kecantikan kulit tu sama kan..kang muka belemoih,duk harap hati ja cantik,,aduhhh...boifren pun lariii maaaa....hikhik...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...