Blogger Layouts

Saturday, February 19, 2011

puding roti!!!

as salam...

because friday is holiday, so semalam mood rajin terlebih..rajin plak nak buat puding..tengok bahan2 ada je..roti pun kalau biaq lama2 berkulat.. padahal roti tu mak baru beli semalam apesal plak kau kata berkulat kihkih.*alasan*....lagipun xbrapa nak makan la roti kosong ja, kalau yg butterscoth pnya roti,mesti lalu makan kan huahua ...mahal roti butterscoth tu tapi sedap!!...

so,daripada kita biar saja roti kosong tu ,baik kita buat puding roti..yg senang2 bleh la ye..yg payah,qenyah..uishhh...memang xbuat pnya huu...mula2 haruslah gugel tenet dulu cari resepi..

susun2 semua bahan..yang diperlukan
> 1 buku roti
> 1 tin susu sejat
>  gula dalam 4-5 sudu (saya guna gula perang)
>  margerin dalam 2-3sudu
>  telor 2 biji
> 1 sudu besar milo
> 1 sudu esen vanila

mula2 saya rendam roti dengan susu dalam bekas lain..then saya campurkan gula,margerin,milo,telor,esen vanila dalam bekas lain plak..saya kacau2 ia sampai sebati..dah sebati saya combine dalam bekas roti dengan susu tadi..pastu saya kacau la adunan suma tu sampaiiiiii la rasa ok dah cantik ni,sebati jeee...saya taburkan sedikit choc chips,erm pastu masukkan dalam loyang..kukus la selama 45min...

ok ni gambar selepas dah kukus..


risau jugak x jadi..takut menjahanamkan bahan2 mak wakaka..


so saya pun suh wani g beli aiskrim..makan dengan aiskrim..nyum2....ni la hasilnya..not bad kihkih...makan dengan aiskrim syahdu ja rasa..

pasni nak try buat puding lain plak..(kalau rajin)

eh tetiba teringin nak makan dadih..

mak jom buat dadih!!~ekeke..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...