Blogger Layouts

Wednesday, February 6, 2013

Kenapa dan mengapa..



Kenapa aku tak kaya macam dia?
Kenapa aku tak cantik macam dia?
Kenapa aku tak pandai macam dia?
Kenapa aku kena tinggal ni?apa kurangnya aku, apa lebihnya dia..ok stop complaining, hak tuihhh untuk ayat kenapa kau kena tinggal n bla bla bla tadi tu.

Lebih baik ubah persoalan yang bangang tu jadi macam ni, mengapa dia lebih tahu banyak ilmu agama berbanding aku?mengapa dia solat lama sangat, baca surah apalah agaknya ye? Mengapa dia rajin sangat tolong orang ni...

M.E.N.G.A.P.A = Mengambil apa yang baik

K.E.N.A.P.A = Kena patuh apa yang Allah dah bagi

Ok paham tak konsep kenapa?kenapa tu kena patuhla dah Allah bagi macam tu, apasal engkau nak complain macam-macam.Bersyukur okay...

Mengapa pulak? hurm kau kena ambil benda yang baik-baik sebagai teladan sebab dari situ kau akan belajar menerima sesuatu dengan rendah hati, rendah diri pada perkara yang patut bagi mengelakkan kau rasa ujub diri, riak takbur dan sebagainya.

Okay sekian saja dari ustajahkema..hihi






aQma

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...