Blogger Layouts

Friday, January 6, 2012

hepi itu perlu ~~


 Assalamualaikum semua....

Hari ni jumaat ye...salam jumaat semua ..mari lipatgandakan lagi selawat ke atas junjungan Nabi kita Nabi Muhammad S.A.W :) Macam ustazah tak hehe

Harini ni rasa lapang sikit sebab cuti, tak payah kerja...selalunya liat sangat nak p kerja..tapi bila time kerja, saya kerja bersungguh2 okei (perlu mention ke)...poyoness di situ....ekeke...saya suka kerja di tempat tue sebab saya ada kawan2 yang selalu bagi nasihat especially time saya sedih..yela dah hari2 mengadap muka depa, mau nya depa tak nampak kita sedih or tak...paling terharu bila saya yang kuat makan boleh plak tak mau makan...sebab sedih kan..nak makan pun tak lalu..tapi kawan2 paksa, bagi nasihat macam2..terharu~~

Minggu lepas saya n family p tesco..and then terjumpa my bestfwenz with her fiancee...saya ni dah jumpa kawan, mesti la ceria semacam kan, tu pun terserempak kat eskalator ja pun, ayah yang prasan dulu, ayah jerit panggil saya , kak, nuuu siah tue...masa tu saya dengan mak pusing la tengok, mak saya pun tersengih2 tengok mybestfwenz..hehe..saya ni lagi la panjang sengih sambil lambai2 kawan saya, siap buat peace hahaha (tu trademark saya)..sebab time tu saya duk sms kawan saya tu, tak sangka nak terjumpa, tak janji pun nak jumpa hehe...seronok gila boleh tengok kawan baik kan..sebab saya kuat pun adanya Allah, family, cousin n kawan2..

Pastu esok malam tu mybestfwenz call...

my bff : ma, ameq (her fiancee), cakap ma hepi ja, tak macam putus cinta pun..
me : eh yaka..hepi la juga...takkan kami nak nangis masa nampak ampa dengan dia ekeke...
my bff : tula...kami kata kat ameq, tu luaq ja tu, dalaman dia kita tak tau...
me : btol...dalaman ni Allah ja tau macamana rasanya...

walau apapun yang berlaku, saya tetap akan tersenyum, sebab saya tak mau saya mati dalam keadaan muka tak senyum...erkkkkkkkk hehe....hurm..walau apapun yang jadi, saya tetap kena kuat, saya tak mau dirundung kecewa n dukacita yang lama..saya nak orang2 yang hargai saya tersenyum tengok saya, saya tak mau mereka sedih sebab saya pun sedih....

Alhamdulillah saya ada family, kawan2 yang selalu bagi nasihat...moga mereka sentiasa dirahmati Allah...especially to Nur Syuhada Abu Hassan..she always take gudcare of me...thanks Allah..setiap apa yang terjadi pasti ada hikmah di sebaliknya..and to someone...walaupun hampir 5 tahun kita kenal, tapi saya ditinggalkan, takpa, saya redha..saya kena ingat Allah tak pernah tinggal saya..insyaAllah....

aQma

2 comments:

Syuhada Hassan said...

kakma!!! ya ukhti andai hidup tidak dihadiri lelaki , tdak bermaksud diri tidak diingini . usah khuatir kerana cinta Allah itu pasti , Allah memelihara hati & jiwa drpd dikecewakan & didatangi pnyakit (riak) . wanita yang sentiasa menjadi dambaan lelaki adalah wanita yang longgar jagaannya oleh Allah , atau Allah sedang menguji dengan pnyakit hati . dikatakn daripada Illahi , pasti cinta kau temui , usah diharap insan yang kau sndiri tidak pasti . diamkn lelaki yang kau sukai , berdoa pada Illahi . InsyaAllah kau pasti dicari . jagalah hubungan dengan Allah & Allah pasti akan mnjagamu . ♥♥

[smoga Allah SWT p'mudahkn sgala urusan² kita & m'anugerahkan kita psangan yg mlabuhkan cintanya kpada Pencipta ^^ ! Amin ]

aQma said...

my dear sweety syumeii...thanks for giving me this wonderful words n thoughts...kalau kak sedih, syu slalu ingtkn kak Allah, n bila kak ingt syu, kak ingt kata2 nsht syu yg dalam kata2 tu adanya Allah sbg panduan utk kak..duni hnya smntara..akhirat jua yg kekal selamanya...la tahzan utk kita berdua =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...