Blogger Layouts

Friday, May 6, 2011

biarkan ia berlalu...

as salam..

blog ni...tempat utk luah segala yg terpendam...apa yg tersirat...apa yg trsurat...mungkin lebih baik berletiaq di dalam blog, dari brcakap pndai di tempat lain, di hadapan org len..opss apakah?hahaha..

kadangkala x paham dengan perangai manusia..yg senang sgt nak moody dgn org lain..yg tnpa segan silu memerli org lain dgn mudahnya n tanpa rasa brsalah..org yg mndgar plak terkedu..atau senang kata, makan dalam..hehe..bknlah baik sangat nak kata or berbicara seperti sorg ustzah, tapi apa yg saya paham, kalau la kata2 kita telah menghiris perasaan org lain, kita dikira brdosa..jadi, jgnlah nak perli2..apa lagi sindir2...walaupun org tu x brsuara apa2, tapi di dalam atinya, kita x tau..

kalau sindir tnpa niat cmna plak?tu bukan sindir..tapi tu  memang mulut laserrrrr...heeee....eh eh knapa berbicara soal ni?entry dah ke tengah baru nk bgtau tujuan?hehe..sebab saya prnah mngalami situasi tu..saya xmampu nak blas..bleh mrah blik dlm ati je..then blik rumah ngiss...mgkn org kata, hei speak out la..apsal diam xbalas blik????perlu ka saya jd mcm dia...cara kita x sama..saya ada Allah..ada fews kwn2 yg btol2 memahami..alhmdulillah..

biaqlah mulut depa mcm longkang, tp kita tetap anggap xda pa2..even kdg2 mnyumpah, tp sy xsuka sengketa yg brpanjangan..sy ingt lagi c**a yg suka mrh2 sy tu, perli2 sy, smpai sy down sgt2.tapi ms last day, sy nmpk dia sayu, dah salam dgn semua org, part ni plg sy sebak, sy msh rndu kwn2 kilg tu, my bestfren kt sna, yanti, km rindu ampa!~ 

opss trsasul..sambung blik psl c**a tu..ms dah salam suma org, sy p kat tmpt sy utk ambil brg2, mula2 sy tekad xmau tgk c**a tu, tapi sapa sangka, time tu dia pn tgk sy, sy p kat dia, sy plok dia mcm sy plok kwn2 len, sy  dh nk ngis blik time tu, sy xbrsalah tp sy tetap mnta maaf kt dia...dia pn angguk2 ja..senyum..saat tu sy rasa kpuasan, rs tenang..kalau x slama ni sy mcm brdendam...dendam atas kata2 dia pada sy, sindiran,perli2..saya xmampu blas, jd saya pendam dlm ati...ms tu sy nmpk muka dia pn sayu, mayb trasa..or ntah la..

saya tulis entry ni bkn nak tuju kat sapa2 tp sy nk brpesan2, plg utama pesan kat dr sndri jg..hrap2 kita x sakitkan hati org lain dgn cara mcm tu..mgkn dia smpn dlm ati..kalau mcm sy, sy mula2 trasa, lama2 sy xsayang dh kt org mcm ni huhuu...eh eh perlu ka syg?hahah..klu yg jnis mlut laser, maafkan jelah..tu dh mmg cara dia..

walau apapun yg kita buat, ingt la, kita x selamanya di ats..what goes around comes around...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...