Blogger Layouts

Sunday, April 21, 2013

Takziah dan Tahniah


20.04.2013

Assalamualaikum..

Untuk kawanku, watiliza, tahniah untuk wedding wati yang kami kira alhamdulillah berjalan lancar..inshaAllah moga mendapat berkat Ilahi..akhirnya tercapai segala yang wati impikan..



Dengan sekali lafaz, wati sah jadi isteri orang..Alhamdulillah..Masa ni rasa sebak pulak..eceh over kan..huhu..time ni juga dapat dua miskol dari mimi, memang tak perasan sebab dalam masjid kan, so silent hp..pastu mesej tanya mimi kenapa, mimi reply ayah siah dah meninggal..ya Allah rasa terkejut sangat.




Masa ni saya dah blank sebab saya dah janji nak bawa wati p butik pengantin dan teman wati kat majlis dia petang tu. Memang rasa macam2 pikir siah yang tengah pregnant..nak call siah masa ni memang tak berani lagi..lepas setel akad nilah, bawa jugak wati p tempat mekap..Masa kat butik tu, baru ada keberanian call siah..Dia nangis..ya Allah, aku pun sedih ya Allah..dia kawan baikku..peliharalah dia baik2 ya Allah..berilah dia kekuatan untuk hadapi sebuah kehilangan..setiap yang hidup pasti akan merasai mati..itu janjiMu..Saya minta siah maklum kat saya bila dia dah sampai Kedah..masa ni saya memang doa banyak2 minta Allah tolong saya...saya takmau blah camtu ja tinggal wati, dah tu susahkan orang lain, sebab dari awai lagi dia harap saya tolong dia.pastu saya teringat mak wati yang baik dengan saya...

Untuk siah pulak, saya harap sangat saya ada dengan dia masa dia tengah sedih ni..Memang Allah tu maha Mengetahui, urusan saya di rumah wati selesai jam 3.00 petang, wati pun nak photoshoot pa suma, selesai salam dengan family wati pa suma, saya terus p rumah mimi sebab kami janji nak p sama2..dan masa tu juga dapat mesej siah, dia dah sampai Kedah..Ya Allah terima kasih sebab tolong permudahkan urusan hamba..

Untuk mimi, terima kasih mi sebab selalu ada untuk kawan2..tolong bawa kami dengan kawan2 p majlis pengebumian arwah ayah siah..masa jumpa siah kat Masjid, dia tenang ja..siap boleh sembang macam biasa..bertuahnya saya ada kawan setenang dan setabah ni. Bayangkan orang tengah sarat pregnant hadapi kematian orang tersayang, sure emosi dia melayang kan..aishhh..memang dia sangat kuat..takziah siah..kami sayang ampa..kami tau ampa sayang ayah ampa..tapi siah, Allah lebih sayangkan arwah..orang baik2 ni selalu Allah ambik dulu..macam kita tengok bunga kat taman, mesti kita pilih yang cantik untuk kita petik dulu kan, ha macam tula ibaratnya permegian arwah ayah ampa..nanti kita pun akan menyusul juga siah..cuma masih dalam rahsiaNya..

Sabar na siah..



















aQma

3 comments:

Syuhada Hassan said...

Alhamdulillah, allah kurniakan org sebaik kak bkn utk depa saja..tapi saya yg lbh byk merasai kebaikn kak slama ni ;)

aQma said...

terima kasih syu sebab memahami..syg syu :)

Anonymous said...

Tq ma. Km kena kuat utk mak km. Ada kwn2 yg sentiasa ada dgn km walau apa pun keadaan km. Mungkin anak km ni penganti ayh km. Km redha ma. Tq ma,mimi,naemy n ain teman km ari 2 ¦: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...